Het heeft even geduurd, maar de reis is eindelijk deftig op gang gekomen.
Zaterdag was er eerst nog tijd om te ontspannen in de Lilse Bergen (met dank aan Sanne en Tanita) en nadien was het het plan om vanuit Turnhout (na Mc Donalds (waar toevallig Julie aan het werken was op dat moment)) aan het avontuur te beginnen.
Op reis gaan zonder degelijk reiskapsel is echter onaanvaardbaar, dus werd er nog snel besloten om mijn haar te knippen op de parking van de Mc Donalds/Carrefour. Zelfs een haarspoelbeurt maakte deel uit van de service. Merci Tanita!!
Enkele vreemde blikken van voorbijrijdende en vertragende auto's moesten we er maar bij nemen.
Enkele vreemde blikken van voorbijrijdende en vertragende auto's moesten we er maar bij nemen.
Nadien werd het tijd om te dobbelen. Makkelijker gezegd dan gedaan! De eerste worp van een onbekend avontuur! Het duurde dan ook snel twee minuten vooraleer ik de dobbelstenen geworpen kreeg. Resultaat: 4 x 6 x 4. De kenners weten dat dit zoveel betekent als: 12uur reizen naar het westen. (Viel wel tegen want ik zat in Turnhout en kwam dus net van het westen!!) MAAR!... Echte die-hard volgers zien onmiddellijk dat de geworpen combinatie een 'even' totaalsom oplevert (14) en bij een even combinatie mag er gekozen worden voor een slaap/rustpauze.
Aangezien ik eigenlijk nog niet optimaal in de stemming was om de dobbelreis te starten, besloot ik dan ook voor deze 'vluchtoptie' te kiezen.
Daar Tanita langs Geel moest rijden om thuis te geraken besloten we mij te droppen op den Ian zijn oprit en daar onderdak te zoeken voor de nacht.
Ian was zo goed om mij dit onderdak te verlenen en de eerste rustplaats van deze nu reeds vermoeiende reis was een feit. Na een lekker frietje met cervela (ja een gezonde dag, ik weet het!) begon de nacht in de hangmat, maar na 10minuten vollenbak bliksem, ben ik toch maar binnen gaan liggen.
Ian was zo goed om mij dit onderdak te verlenen en de eerste rustplaats van deze nu reeds vermoeiende reis was een feit. Na een lekker frietje met cervela (ja een gezonde dag, ik weet het!) begon de nacht in de hangmat, maar na 10minuten vollenbak bliksem, ben ik toch maar binnen gaan liggen.
Bij het ontwaken de volgende dag bleek, volkomen onverwacht, dat er een heuse BBQ gepland stond die avond in Ian zijn tuin. Aangezien ik vond dat ik nog niet volkomen uitgerust was, besloot ik dan maar mijn rustpauze met een extra nachtje te verlengen. Geniaal besluit, al zeg ik het zelf ;-)
De volgende dag was ik mentaal klaar om te starten! Jammer genoeg was mijn lichaam het daar niet mee eens. Lichtelijke hoofdpijn en een nijpend slaaptekort eisten hun tol. Eén nachtje extra rusten kan wel geen kwaad zeker? ...
Vandaag, dinsdag, waren de excuses op en moest er actie komen! Na een lange overpeinzing herinnerde ik me dat ik ooit eens de combinatie 4 x 6 x 4 had geworpen en Ian stelde daarop voor om in de gauwte naar de zee te rijden.
De eerste 3 van de 12 westelijk georiënteerde reisuren waren daarbij dus al geregeld. En de reis was hiermee officieel gestart.
Een supergezellig dagje in Blankenberge met Mojito, steak, Karmeliet, wafels, een vlieger uit de Decathlon en 7% neushoorns was het resultaat. Merci Ian voor de afgelopen dagen!!
Momenteel zit ik op de kusttram naar de Panne en vervolgens de bus tot Dunkerque. Er staan immers nog 9uurtjes westelijk reizen op het programma en we zullen dus trachten Calais te bereiken en daar de boot te nemen richting Engeland. Benieuwd of ik hierin (binnen de tijd) zal slagen!!
Het begin is altijd het moeilijkst, maar nu is de kop er af. Ik verwacht dan ook een drastische terugval van het 'gesjoemel' bij de komende worpen.
Tijd voor avontuur!
Tot snel!
PS: Net een leerling gespot op de tram :-) Kleine wereld :-D


Foto's voeg ik zo snel mogelijk nog toe!
BeantwoordenVerwijderenIk kan ni wachten tot de eerste opdracht valt.
BeantwoordenVerwijderenMisschien morgen! Dan is het (eindelijk) terug dobbeltijd. Hopelijk een kortere tijdsduur.
BeantwoordenVerwijderen