De voormiddag werd gespendeerd in het gezellige(r dan verwachte) Aken. Eventjes een vluchtig bezoek aan de Dom en een Berlinerbol verorberen in diens schaduw. Als dat geen integratie is ;-)
Rond 11u was de tijd rijp om definitief huiswaarts te keren. Op het stepje was de autostrade binnen de 20 minuten bereikt en van daaruit kreeg ik al snel een lift van twee Belgjes die waren gaan winkelen in Aken (TIP: blijkbaar is het waspoeder daar vrij goedkoop)
Zij gingen dus terug naar huis en zouden me afzetten op een autostradeparking vlak voor Maasmechelen.
Geloof mij echter vrij. Dit klinkt beter dan het was. De parking was dood en verlaten, dus verre van ideaal om verder te liften.
Zij gingen dus terug naar huis en zouden me afzetten op een autostradeparking vlak voor Maasmechelen.
Geloof mij echter vrij. Dit klinkt beter dan het was. De parking was dood en verlaten, dus verre van ideaal om verder te liften.
Er zat echter niets anders op dan te blijven proberen en zoals we allen weten: de aanhouder wint.
Ik had opnieuw het geluk om een vrolijke trucker te treffen. Die zijn vracht moest gaan leveren in de haven van Antwerpen (NICE!!).
Ik had opnieuw het geluk om een vrolijke trucker te treffen. Die zijn vracht moest gaan leveren in de haven van Antwerpen (NICE!!).
De trucker bleek nogal een levendig verleden te hebben (drugs, zotte reizen (weer enkele ideetjes opgedaan), 'connecties' over heel Europa, enz.) maar was echt een toffe kerel om mee samen te rijden. Vlotte gesprekjes en stevig gelachen! Toplift!!!
Enkel jammer dat zijn lievelingsCD niet meer werkte wegens veelvuldig 'gebruik'...
Bonus: onderweg moest hij eerst nog een tweede container opladen. Dus dat hebben we dan ook weeral meegemaakt. (zie filmpje op facebook)
Na gedropt te worden aan de Turnhoutsebaan was het enkel nog een kwestie van de 24 (tram) te pakken en het avontuur was weeral succesvol afgerond.
Dacht ik...
Thuis aangekomen bleek dat de elektriciteit niet meer werkte. De gehele diepvries en ijskast heb ik dus mogen leegmaken. Gelukkig is de elektricien nog dadelijk kunnen langskomen (held) en ben ik nu (3-tal uur later) terug volledig present in de moderne wereld :-)
Merci om de blog te volgen en hopelijk allen tot snel in real life!
Btw: Antwerpen moet zeker niet onder doen voor de rest van de wereld op toeristisch vlak :D


Geen opmerkingen:
Een reactie posten