Genoeg. Ik ben vrij hard uitgeput :-)
Tijd om naar huis te gaan.
Tijd om naar huis te gaan.
Rond 13u heb ik een lift naar Köln, en daarna hoop ik de grens nog over te geraken. Hopelijk vannacht mijn eigen bedje.
MAAR....
Wat hebben we vandaag geleerd?
Wat hebben we vandaag geleerd?
- Het dobbelreisconcept staat nog niet op punt.
Bv.:
- 3uur oost wordt gemakkelijk 3u5 aangezien uw vervoer namelijk naar een bepaalde plaats gaat en niet geneigd is ergens anders te stoppen.
Bv.:
- 3uur oost wordt gemakkelijk 3u5 aangezien uw vervoer namelijk naar een bepaalde plaats gaat en niet geneigd is ergens anders te stoppen.
- De eeuwige discussie met mezelf: als ik 30min gooi. Is het dan 30min reistijd, of 30min 'proberen te reizen'? M.a.w. gooi ik na 30min opnieuw, of gooi ik na 30min reizen opnieuw?
- Veeeeel te weinig opdrachtjes moeten doen! (Ik dacht 80/216 is nog wel voldoende. Maar de dobbelstenen kozen resoluut voor de opdrachtloze combinaties.)
- En tot slot: Het onnodige gebruik van ferry-boten moet vermeden worden.
Hoe zou een volgende dobbelreis er kunnen uitzien?
Dobbelreis 2.0
1) I.p.v. 3 dobbelstenen gaan er nog maar twee gebruikt worden. De 'reistijd' wordt verwijdert.
=> Aan de 'richting-dobbel' verandert niets. (N,O,Z,W,kies,zelfde)
=> De 'aantal-dobbel' wordt de 'centimeter-dobbel'.
Op die manier kan je gerichter reizen en vind je gemakkelikker vervoer. Ook is de reistijd dan minder van belang (wat nu onbewust ook al het geval was).
Gooi je bijvoorbeeld richting: O en cm: 3, dan zoek je naar steden/plaatsen op 3 centimeter ten oosten van je huidige positie op een kaart.
(OPGELET: van kaart (schaal) veranderen tijdens de reis is niet toegestaan!)
2) Doordat er nog maar 36 combinaties mogelijk zijn, kunnen de leukste opdrachtjes geselecteerd worden en mag je er zeker van zijn dat ze bijna allemaal volbracht zullen worden. No escape possible!
3) F*ck ferryboten. Of er wordt gereisd in Groot Brittanië, of op het vasteland. Ongepland water oversteken tijdens de reis is niet verplicht en wordt afgeraden.
3) Liefst de volgende keer weer met een reismaatje op pad. Alleen reizen is zeker interessant, je leert behoorlijk wat mensen kennen en doet wat je wilt, maar uiteindelijk is alleen ook maar alleen.
Met 2 is het veel leuker opdrachtjes te volbrengen en stap je gemakkelijker op mensen toe en ben je dus socialer. Je kan elkaar motiveren en leuke momenten onmiddellijk delen, i.p.v. enkele zaken achteraf snel op internet te plaatsen.
Enige nadeel: misschien moeilijker om snel lifts en slaapplek te krijgen.
Met 2 is het veel leuker opdrachtjes te volbrengen en stap je gemakkelijker op mensen toe en ben je dus socialer. Je kan elkaar motiveren en leuke momenten onmiddellijk delen, i.p.v. enkele zaken achteraf snel op internet te plaatsen.
Enige nadeel: misschien moeilijker om snel lifts en slaapplek te krijgen.
Uiteindelijk heb ik me zeker geamuseerd. Toegegeven, het is niet allemaal 100% correct verlopen. Maar achteraf gezien ben ik toch wel verbaasd hoe weinig ik heb moeten cheaten om tot hier in Berlijn te geraken.
Hierop volgt zeker nog een vervolg (en ik verwacht dat het vervolg sappiger zal zijn!).
Vrijwilligers??.....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten